Poema rural



Vivo en un campu asturianu
llejos de la población
dicen que tengu el remediu
pa males del corazón.

Llegó aquí un día una muyer
con un aspecto altaneru
díxome sin vacilar
que tenía un amor primeru

Ella… que non yera xoven
creome una desazón
pues si estaba majareta
tomaría yo precaución.

Contóme que ya de antañu
tuvo alguna que otra friega
con un mozu al que ella amaba
de esta y de aquella manera…

Y ella dizme muy ufana
que tal vez tien un supliciu
ya que cuando ella lu ve
ya too la saca de quiciu.

Entós yo miro pa ella
y veola con ritintín
sacando algunos billetes
de aquel bolsu de postín.

Ya… tomela un poco en cuenta
y escuchela llargu tiempu
y díxome que callara
tou esti acontecimientu.

Pero yo… que llargo munchu
tengo ganes de falar
voy a comentalu todu
pa quien lo quiera escuchar.

Yo piensu… ye una cualquiera
pues dizme que sueña en él
y entós preocupome más
por los antojos de aquel.

Díxome que i queda pocu
pa abandonar esta vida
y que lo único que quier
ye tar con el, que i lo pida.

Fatígame este muyer
que tien poco que facer.
Voy decii cuatro coses
y que marche pa pacer.

Pero ella sigue esti cuentu
y dizme coses muy rares.
Cuéntame que cose munchu
y que, el su home, tá a fabes.

Que no se entera de ná
y que la valora menos
que nunca reparó nella
como tampoco en los neños.

Entós yo… ya con la pena
dixei lo que debía:
"corre fia marcha con él
coxe el último tranvía."

Y dixo esto ya marchó
que marchó un poco atrevía
pues non sacó ni un faxín
de billetes que tenía.

Comentarios

  1. Mira que son poco agradecidas algunas personas eh? Tu guantando su rollo y al final se marcha sin pagar ja,ja,ja, Desde luego...

    Un poema muy divertido Celia, y qué curioso,conforme lo leía me ha parecido escucharte.

    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  2. hace unas semanas, estuve invitado en L'arribada, (Gijón) no pude leer en lengua asturiana, ya que entre a formar parte de los poetas en lengua castellana, pero disfruté escuchando a la gente en la lengua de tu poema.
    UN placer leerte y saludarte

    ResponderEliminar
  3. Aunque no soy muy de bable,
    me ha gustado mucho tu poema, Celia. Muy divertido.
    besos

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Asturiano

Silencio...

Reflexiones